هیپوکلریت کلسیم چیست
نوشته شده توسط : عابدینی

هیپوکلریت کلسیم چیست

برای بسیاری از ما ، کلمه “کلر” افکار تابستان و آب خنک و طراوت استخرهای شنا را به ذهن متبادر می کند. کلر که در ارتباط با تفریح ​​تابستان فکر می کنیم ، معمولاً ترکیب شیمیایی هیپوکلریت کلسیم  Ca (OCl) 2 است. هیپوکلریت کلسیم یک جامد سفید است که به صورت دانه یا قرص به آب استخر اضافه می شود تا میکروب هایی را که می تواند شناگران را بیمار کند از بین ببرد. به طور صحیح مورد استفاده ، توسط اپراتورهای خوب استخر ، این میکروب میکروب هایی را که قادر به ایجاد مشکلات بهداشتی بی شماری برای کاربران استخر هستند- از بین می برد – اسهال ، گوش شناگر (گوش دردناک) و انواع عفونت های تنفسی ، پوستی و زخم. آبهای آبگرم و آب گرم همچنین از هیپوکلریت کلسیم ضدعفونی می شوند – این یک شگفتی شیمیایی است که باعث می شود تفریحی آب سالم انجام شود. اما داستان این ترکیب کلر بسیار بیشتر است.

یکی از خانواده ضد عفونی کننده های کلر

ضد عفونی کننده های آب کلر ، قهرمانان بهداشت عمومی هستند و هر کجا که مورد استفاده قرار گیرند ، زندگی را طولانی تر و بهبود می بخشند. سیستم های بزرگ آب – آنهایی که روزانه ده ها یا صدها میلیون گالن آب در بدن تأمین می کنند – در ایالات متحده و کانادا عمدتا از گاز کلر (Cl2) یا هیپوکلریت سدیم (NaOCl) برای ضدعفونی کردن آب آشامیدنی استفاده می کنند. سیستم های آب کوچکتر – آنهایی که کمتر از حدود پنج میلیون گالن در روز تأمین می کنند – اغلب از هیپوکلریت کلسیم استفاده می کنند. هیپوکلریت کلسیم به راحتی برای مدت زمان طولانی حمل و ذخیره می شود.

هیپوکلریت کلسیم نیز یکی از متحدان در مبارزه مداوم با بیماری ناشی از غذا است. این ماده برای از بین بردن میکروب های موجود در سطوح فرآوری و آماده سازی مواد غذایی صنعتی با آب با قدرت مختلفی مخلوط می شود – نقش مهمی در ایمن نگه داشتن مواد غذایی ما. سایر ضد عفونی کننده های کلر شامل ایزوسیانوراتهای کلر دار هستند.

 

هیپوکلریت کلسیم برای ضد عفونی کردن آب در بسیاری از سیستم های آب کوچک که به جوامع در جهان در حال توسعه خدمت می کنند استفاده می شود. یک نمونه از چنین جامعه روستای Yamaranguila است – خانه ای برای 2.500 نفر که در بخش کوهستانی جنوب غربی هندوراس زندگی می کنند. Yamaranguila یک سیستم آبرسانی ساده دارد که از آب چشمه ای استفاده می کند که به طور طبیعی از زیر زمین جریان می یابد. این آب با هیپوکلریت کلسیم ضد عفونی شده و در یک مخزن بزرگ ذخیره می شود. لوله ها ، آب شرب بهداشتي را به واسطه گرانش به خانه ها مي رسانند. (سیستم جاذبه از مزرعه کوهستانی استفاده می کند.) این سیستم خوب کار کرده است ، اما در سال 1998 ، سیستم آب روستا به سادگی تأمین کننده آب کافی برای جامعه در حال رشد نبود. اخیراً ، این سیستم به روز شده است – به لطف کمک هزینه ای از شبکه Relief Water ، یک برنامه جهانی از صنایع کلر و پلی وینیل کلرید (PVC). مخزن ذخیره سازی بزرگتر آب جدید ساخته شد و لوله های قدیمی با لوله های آب PVC با دوام و نسبتاً ارزان جایگزین شدند.
پیش از آنکه یامارانگیلا شروع به آب دهی آب آشامیدنی خود در سال 1987 کند ، متأسفانه معمول بود که کودکان در اثر بیماری های ناشی از نوشیدن آب غیر بهداشتی فوت کنند. امروز ، در یامارانگیلا ، مانند ایالات متحده و کانادا ، نادر است که کودک در اثر بیماری ناشی از آب درگذشت.

 

استفاده خانگی بسیار ویژه

سیستم ضد عفونی نقطه استفاده شامل تجهیزات بسیار ساده است. افرادی که روزانه آب آشامیدنی خود را از دریاچه ها ، رودخانه ها یا چاه ها جمع می کنند ، می توانند قبل از استفاده ، آب خود را ضد عفونی کنند. یک بطری مایع یا یک بسته از مواد شیمیایی تصفیه جامد به همراه یک ظرف ذخیره آب تهیه می شود. مواد شیمیایی ، که ممکن است شامل کلسیم یا سدیم هیپوکلریت سدیم باشد ، برای ضد عفونی کردن در ظرف آب اندازه گیری می شوند. درمان نقطه استفاده مطمئناً به اندازه تصفیه آب متمرکز مناسب نیست ، اما شواهد نشان می دهد این روش ساده و کم هزینه باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری اسهال و مرگ می شود.

حتی در دنیای توسعه یافته ، سیستم های نقطه استفاده می توانند هنگامی که بلایای طبیعی مانند زمین لرزه ها و طوفان ها منابع آب را مختل می کنند ، نجات دهنده زندگی باشد. آب تمیز و سالم یک بهداشت عمومی است و باید هیپوکلریت کلسیم در تهیه آن کمک کند ، به خصوص در مواردی که بیشتر مورد نیاز است.

 

 

خواص هیپوکلریت کلسیم

  • ضد عفونی کننده آب
  • درمان عفونت ها
  • درمان گوش درد
  • درمان عفونت های پوستی
  • درمان اسهال

 

 

قیمت هیپوکلریت کلسیم

به دلیل نوسانات  یمت از قرار دادن قیمت هیپوکلریت کلسیم در وب سایت معذوریم . برای دریافت قیمت با شماره های مندرج در وب سایت با ما در تماس باشید





:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: